Sverige-rosen =)

Med anledning av den här kontrast-tävlingen där jag så

gärna vill bidra med ett foto, lär jag mig mycket om tekniker

när man fotar. Hittills har jag varit nöjd med att leka med

zoomen, men nu börjar jag inse att man kan leka med ljuset

och få otroliga foton bara genom att ändra inställningar i kameran.

 

Ta detta foto till exempel; trots att det ser ut som att det är en

blå bakgrund, kan jag garantera att fotot är taget ute i trädgården

med inget annat än grönska och husvägg som bakgrund. Visst är

det häftigt att infallsvinkeln och inställningar på kameran kan

framhäva denna effekt ?!? =)

 

Jag kallar den för Sverige-rosen för att den är lika vacker som

svenska flaggan med levande gult och blått. Egentligen skulle

denna kanske vara bra att ställa upp i tävligen med, just eftersom

den representerar landet jag kommer ifrån samtidigt =) Dock väntar

jag med att bestämma mig för vilken jag ska bidra med....Jag har ju tills

den 22:a på mig ;):)

 

- Joanna -

Natur | |
Upp