Ett kort ärende i Italien

Denna vecka hade jag ett kort ärende i Italien. Jag valde att köra de nästan 800 km dit för tiden det tog var ungefär lika lång som tiden det hade tagit att ta sig till flygplats från Dijon, flyga, hyra bil och ta sig till hotellet.
 
Förutom att det var skönt att äntligen få köra igen (jag har ingen bil här nere), så var vägen så fantastiskt vacker att jag satt som förtrollad under större delen av tiden. Speciellt den delen före och efter Alperna var som man bara kan drömma om. Vägen kantades av träden strålade i höstens alla vackra färger och framför mig reste sig Alperna ståtliga. På grund av att jag inte ville försena min resa för mycket stannade jag bara en gång för att fota och det var när man såg Mont Blanc torna upp sig över de andra bergen. Men jag kommer bestämt komma tillbaka till detta område denna tid på året någon gång i framtiden, för det var helt obeskrivligt vackert!
 
 
Allmänt, Natur, Travel | |
Upp