The walk up to Dent de Jaman - IV

Vi tog oss hela vägen upp till toppen!! Vilka fantastiska utsikter som väntade oss där!! -  om man tittade åt ena hållet såg man ut över Lac Leman och tittade man åt andra hållet såg man bergstoppar så långt ögat kunde nå.
Själva klättringen den sista biten upp till toppen var ganska tuff, så där lyckades jag faktiskt inte ta några foton. Tyvärr måste jag säga för jag hade gärna velat föreviga klättringen också för det var den första av sitt slag som jag gjort och jag var rätt stolt, även om något skakig, när vi väl kom upp. Nu får det att låta som om det var något jättetufft som vi gjort och jag tyckte att det var jättesvårt (har ju aldrig klättrat så där förr), men de vana bergsmänniskorna trippade förbi oss på nolltid XP
 
// We made it all the way up to the top!! And the view from up there was fantastic - in one direction Lac Leman in it's full splendour and in the other direction mountain tops as far as you could see.
The climbing just before reaching the top was quite tough, so unfortunately I don't have any pictures from that. But I would have loved to be able to document the climing as well because it was the toughest climbing I've done so far and I was really proud when we reached the top (a bit shaky as well :P). I realise that I make it sound like we did something extraordinarily difficult and for me it was quite tough, but the experienced mountain people just made their way up like it was a walk in the park XP //
 
Natur, Travel | |
Upp