En timme kvar

Äntligen har denna dag anlänt! Nu är det bara lite drygt en timme kvar tills vi sitter på tåget upp till Fjällen där vi ska vandra mellan Abisko och Nikkalukta.  
 
Vi har valt att ta tåg upp för att undvika trassel med vikter och gasbehållare på flyget. Och själv tycker jag att det ska bli mysigt att åka tåg så länge, men jag är säkert överoptimistisk...Det är ju ändå 24 timmars tågresa upp till Abisko härifrån. Vilken tur att vi har liggvagn sista sträckan mellan Stockholm och Abisko.
 
Packningen är kompakt och tung och ska jag vara helt ärlig så är jag duktigt nervös för hur jag ska orka bära på allt detta i 105 km..... Samtidigt tänker jag att jag nog är starkare än jag tror och att när vi väl börjar gå så finns det ingen återvändo. Det är bara att traska på....den ena foten framför den andra. Kamerautrustningarna fattas på bilden med packningarna.
 
Travel | |
Upp