Fjällen 2014 - Del 2: Vattendrag

Jag inser det mer och mer som åren går och jag kan inte hjälpa det. Vatten är nog det element som jag uppskattar mest.  Att höra ljudet från forsande vatten eller bara porlandet i en damm eller vågornas svall i havet, det är bland det mest avslappnande ljud jag vet. Detta gör också att många av de bilder som jag tog uppe i Fjällen kommer att innehålla någon form av vatten.
 
Nästan längs hela leden fanns det vattendrag från friska källor eller glasiärer i bergens topp. Vissa av de fick vi vada igenom(inte djupt, men tillräckligt djupt för att man skulle vara lycklig över sina höga kängor) och vissa mäktigare forsar och vattenfall gick man över på en hängbro. En annan underbar sak med dessa vattendrag, förutom att de var mäktiga att se, var att nästan var man än befann sig på leden så var det bara att fylla på vattenflaskan och avnjuta det kalla vattnet.
 
 
Natur, Travel | Fjällen, Resa, Sverige, Sweden, Travel | |
#1 - - Jessica:

Vacker bild!

Svar: Tack! :)
Joanna

Upp