Fjällen 2014 - Del 1: Tillbaka från Fjällen

Då var man tillbaka efter sju dagars vandring i den svenska fjällen. Totalt har vi vandrat i 105 km och tro mig när jag säger att en km hemma är kortare än en km där (ja, jag vet att det inte är fysiskt möjligt, men så känns det verkligen).....
 
Att befinna sig ute i naturen så länge utan tillgång till vare sig dagens bekvämligheter eller dagens teknologi har varit en riktig detox för både kropp, själ och sinne. Visst det gjorde ont lite här och var under vandringen, men kroppen fick sig en ordentlig dos träning och frisk luft som är så behövligt efter ett år instängd på ett kontor. Och själen och sinnet släppte snart all spänning och stress. Och alla vardagsproblem som väntade där hemma hamnade kvickt i en stängd låda, för man kunde ju ändå inte göra något åt de när man var där uppe. Istället närde sig själen och sinnet på alla vackra intryck och vyer och bristen på stress. Jag kan faktiskt inte tänkta mig ett bättre sätt att påbörja sin semester på. Nu är jag tillbaka för att avnjuta resten av semestern fullt utvilad, avslappnad och med en kropp som mår toppen :)
 
Nedan bjuder jag på en bild från vandringen. Det kommer fler så småningom, men först måste all packning packas upp och tvättas och vårdas :)
 
 
 
Allmänt, Travel | Allesjaure, Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM, Canon EOS 1D Mark III, Fjällen, Landscape, Landskap, Resa, Travel, Trekking, Vandring | |
Upp