Storbritannien 2014 - Del 2 - Valle Crucis Abbey

Ursprungstanken var att vi till fots skulle uppleva de gröna kullarna i Wales, men väl framme insåg vi dels hur mycket där fanns att se och dels att vi faktiskt inte hade så gott om tid. Så det fick bli att vi körde runt och stannade till på diverse ställen.
 
Första utflykten gick till ruinerna av Valle Crucis Abbey. Ett kloster som grundades 1201 i Llantysilio inte långt ifrån Llangollen där vi bodde. 
 
Jag var bara tvungen att ta en bild med hyrbilen. Det är ju min drömbil =) Audi A4 S-Line =) Vilken dröm =)
 
Travel | Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM, Canon EOS 1D Mark III, Llantysilio, Resa, Travel, Valle Crucis Abbey, Wales | |
#1 - - marina:

Trots det mulna vädret så fick du bra bilder. :)

Svar: Tack =) Jag tror faktiskt att i detta fall var det mulna vädret var till min fördel, för himlen blev så dramatisk =)
Joanna Oros

#2 - - Fredrik:

Grymt fina bilder. Tycker molnen passar till det landskapet. Håller med om att de var till din fördel. Snygg bil:)

Svar: Tack =) Jag tror att det var grym tur att det var disig och molningt, för då fick man uppleva dramatiken i landskapet ;)
Joanna Oros

#3 - - Clara:

Riktigt fina bilder! Ruinerna var grymt coola och ser så magiskt ut!

Svar: Tack, Clara! =) Vilken härlig feedback=)
Joanna Oros

#4 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

vackert

Svar: tack=)
Joanna

#5 - - Katarina :

Fantastiskt! Älskar UK!

Upp