2014 Årsresumé II/IV


Våren kom denna månad och naturen fullkomligt exploderade i vackra färger. Vissa dagar var det till och med så varmt att grillfesterna drog igång. Till och med påsken firades utomhus i det sköna sommarvädret.
 
Vi hyrde en stuga och drog iväg på en lång helg i Hunnebostrand och Smögen. Trots det otroligt dåliga vädret just den helgen njöt vi av en fantastiskt rolig helg och vad det var skönt att komma iväg lite :)
 
Det var även denna månad som arbetet för Kullaberg-projektet var på sin topp. Många morgonar innan jobb och på helger och kvällar efter jobb tillbringades på Kullen. Och det var nog här jag tog mina bästa bilder hittills. Det var även en omväxling att arbeta med fotograferandet mot ett förbestämt mål. Jag har nog aldrig tidigare sett fotograferandet som ett projekt, men jag gillar strukturen och planeringen som detta arbete medförde så ni lär nog få följa mig på fler liknande projekt.
 
 
 
Vår första resa tillsammans var helt fantastisk. På bara några dagar hann vi bila till Wales, uppleva de gröna kullarna och njuta av stillsamheten för att sedan kasta oss in i Londons höga tempo och mångkultur. Jag kan än idag förundras över hur mycket vi hann med på bara några dagar. Det blev så många bilder från denna semester att jag ännu inte har sorterat alla och långt ifrån majoriteten har kommit upp på bloggen än.
 
 
 
Denna månad bjöd på en hel del utflykter runt om i Skåne. Jag har nog aldrig njutit av naturen så mycket som jag gjort detta år. Och jag har även insett att det finns så många vackra platser i Skåne som man aldrig har besökt.
 
Månaden bjöd på en visit i Bukarest där jag hälsade på söta mor. Även där sökte vi oss till de stora parker med grönska som staden erbjuder.
 
Jag blev alldeles förtjust i Teresas vackra bröllopsklänning och hon hade en sån fin brudbukett.
Allmänt | |
Upp